tisdag 25 september 2007

LV1110


Nu har jag slutfört min renskrivning av termlistan i litteraturvetenskap. Jag sitter och bläddrar bland de tre papperna i mitt nya fjärilsblock, gång efter gång, och det är så vackert och prydligt och pedagogiskt. Älska mej. Och varför, undrar du, har jag slitit med detta? Jo, imorgon får jag mitt livs första hemtenta och allt måste vara på plats för denna. Jag vet precis hur det kommer bli, jag är alltid en planerarnas och strukturens gudinna inför första uppgiften i vilken ämne jag än läser, och i början på varje termin. Sen går det utför, utför, utför... Så jag håller till godo nu och ser beundrande på mina renskrivna svarta anteckningar på rosa.


Vårt nyfödda barn, Tryggve har namnsdag idag och jag har inhandlat både mjukt och hårt i godisväg. Vi älskar honom.

Inga kommentarer: