tisdag 1 april 2008

1 april alltså..

Solen sken idag. Det var varmt och all snö är borta. När jag andades in tyckte jag att jag fick in varm luft i munnen. Det gick så lätt och fort att gå upp och ner från backen till och från skolan.
Jag kände mig snygg när jag hade klätt mig och skulle gå ut. Och lätt. Bra.
Jag pratade fritt och kände mig lugn och var Matilda. Allt gick bra.
Jag pratade ganska mycket hela dagen och hade detdär lugnet i mig. Jag kände mig senare under dagen inte så snygg som när jag var nyklädd, men det var inte så illa ändå.

Men allt var ett aprilskämt, tydligen, som jag fick reda på när det blev mörkt.
Om ni visste hur vackra ni är i mina ögon.

Frossa. Krypningar. Omedvetenhet. Skit.

Det är ju leva jag vill...

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina Matilda! Du är den vackraste porslinsdockan jag vet!