onsdag 16 april 2008

Toffla-bryderier

Vi har en gammal(?) toffla i vår lägenhet som vi hittat.
Personligen tycker jag den är ganska ful och lite obehaglig.
Men iallafall: vi har ingen aning om vad den har för funktion eller hur man ska bete sig mot den. Vad ska den ha för plats i en trivsam trea i Kortedala?
Den har stått på golvet i hallen, den har hängt i köksfönstret och den har hängt bland jackorna i hallen. Vid den sistnämnda placeringen fick jag traumatiska barn-återupplevelser av utdragna skärbräds- och bordskanter som fick det att bli rött och saltvattnigt i ansiktet på mig, eftersom den hängde precis med sin äckliga spets i pannhöjd för en kvinna som mig.

Här har ni spektaklet:









Så, låt det nu bli en brainstorm här på min blogg! Kom med funderingar, tips och idéer på vad det kan vara för en toffla, vad det kan användas till och var man kan placera den! Kanske du till och med har råkat ut för den själv nån gång? Nu är det bara fantasin som hindrar dig!!

2 kommentarer:

Debbie sa...

Kan man inte använda den som en blomkruka. Tror det heter ampel, alltså en kruka som man hänger. O så kan den hänga på balkongen. Det blir nog ljuvligt!

Matilda sa...

Det du säger är väldigt bra och bör testas! Särskilt en dag som denna när jag har grundligt städat hela balkongen!!
Men upphängningen av donet kan bli lite komplicerat, inser jag.