onsdag 22 augusti 2007

Myror i strumpan, myror i rumpan

I morse sa min mobiltelefon att jag var tvungen att stiga upp ur sängen. Klockan var åtta och arbetsdagen för ventilationskontrollmännen hade börjat.
För att undvika ett porrfilms- eller desperat hemmafrukomedi-scenario, sprang jag upp och in i duschen och genomförde denna på 3 minuter.

Slog sedan på tv 4 och morgonen där. Lars Demian skulle vara med idag. Väntade länge, hann koka ett ägg som sprack och äta en skål med youghurt och skapa denhär bloggen. Ingen halländsk trubadur ens på låtsas. Han hade redan både uppträtt och pratat. Fan.

Soffan var skön att sitta i och bara glo in i en ruta där alla var så viktiga, så jag sappade ett tag och kom in på Långa farbrorn och Anna. "Myror i strumpan, myror i rumpan! Det sticks, det nyps, det bits." Sen satte jag mej här.

Och här sitter jag och lyssnar på det forna Kurbits & Rötjut. Jag blir fånig och inser hur kär jag är. Kommer precis ihåg hur allt var när det begav sej. Allt känns perfekt. Hah, måste sluta.

Inga kommentarer: