måndag 8 oktober 2007

Från rysnings-framkallare till mysfarbror.

Ja, så var det dethär med dendär mannen och atleten - Mikael Åke Persbrandt.

För två år sedan fick jag kalla kårar av en bild på honom och såg honom i varenda mörk gränd i varenda stad och by. Jag kan inte beskriva vad det var som fick mig att frukta denna karl.

Och nu har Robert sakta men säkert låtit Mikael komma mig närmre och närmre in på livet. Och plötsligt tycker jag att han är en mysfarbror, jag skulle gärna vilja beställa honom som Tomte till mina ungar när de ska få sina julklappar utdelade.

Vad är det denna Persbrandt gör med en? En del hatar honom, en del tycker han är "bra", en del börjar dansa när de hör hans namn, etc, etc.
Iallafall har han många tyska fans-sidor på Internätet.

Jag tycker han är en mycket bra skådespelare, men jag känner inte ett behov av att lära mig tyska, jag förstår ändå att han ist 1,89 m groß, wiegt ca. 92 kg.








Likt ett rådjur. Jag menar det.

Inga kommentarer: