torsdag 11 oktober 2007

Kär. I en toalett.

En dag om året var det Snart-sommarlov-jippie-Va-ska-vi-göra-jo-vi-åker-till-Göteborg-dag på gymnasiet. Jag åkte dit med mina kära kamrater och strosade runt för en billig peng.

När man går i denna välskapta stad och får en massa intryck som sätter sig djupt in i själen, blir man såklart både hungrig och kissnödig och beger sig därför enat till en mysig och trevlig restaurang med god mat och bra bemötning. Man söker upp toaletten som finns i restaurangen, och ser sig först inte så noga om, men blir sen helt ställd. Det är en av de vackraste ställen som uppenbarar sig framför 'en. Låt mig beskriva:

Hela toaletten, eller låt mig hellre säga badrummet, är rödkaklat. Ljuset är svagt belyst och gröna växter står på små pedistaler (stavningen av detta ord diskuterar jag gärna med mina läsare) och man känner golvvärmen genom de tjocka gymnastikskorna. Den röda färgen är djup och innerlig, det känns som man står innuti en djupt förälskads passionerade hjärta.

Jag går salig in genom en av dörrarna, där toalettstolarna befinner sig. Även detta rum är rödkaklat och varmt. Jag uträttar det som ska uträttas och går sedan ut till den röda härligheten igen. Jag sätter på den glänsande kranen och hoppar till! Genom den klara strålen av friskt vatten lyser en rött trådliknande ljus! Har jag funnit fullkomligheten!? Jag går, gråtmild, ut genom badrummet igen.

Ända sen detta tillfälle har jag en dröm om att ha ett eget rött badrum. När jag och Robert flyttade till vår nuvarande lägenhet, flyttade vi till ett vitt badrum, som målades om just innan vi flyttade in - från RÖTT!!

Men jag var inte den som var den, utan jag inköpte i veckan rött presentpapper och var fast besluten att "tapetsera" vårt älskvärda badrum.
Och så ikväll, kom jag med den röda duken till tjuren och skulle göra min dröm till verklighet. Jag hade till och med supertejp!

...allt föll. Bokstavligen. Mina drömmar skrynklades ihop till stora blodiga pölar och klistrade sig fast vid mina viljestarka fingrar. Just nu vill jag bara gråta. Förstår ni?


..men jag vägrar ge upp!


1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jag kommer ihåg denna toalett. Den var verkligen fantastisk! Fanns där inte också en underbar fåtölj. Hehe, jag var tom tvungen att kolla om herrtoan var lika snygg. Vad tusan hette detta ställe? Hur kommer det sig egentligen att vi stannade till vid ett så fancy ställe?