söndag 7 oktober 2007

Flaggan är ihopvikt!

Ibland har jag stora planer framför mig. Som igår eftermiddag, när jag funderade över vad jag skulle göra idag (förutom att läsa 75 sidor till måndagens lektion). Jag bestämde att jag ville gå och kolla läget på loppisen som ligger några stationer härifrån. Jag hade allt klart för mig och satte klockan så att den skulle väcka mig halv 10 med sin vackra orientaliska melodi. Jag skulle gå upp och äta en lugn och god frukost, duscha och göra mig vacker och sedan ge mig av till loppisen och möta mina drömmars karl där.
Men jag snoozade, sms'ade Baby att det blir inge, gick upp fem i elva och duschade, slängde på mig mina Karl-Alfred-byxor och en T-shirt, och nu sitter jag här och väntar på att mina drömmars karl ska komma hem med grekisk sallad till mig.
Någon segrade, men inte var det jag.

Inga kommentarer: