lördag 8 december 2007

Den lille hemfrisören!

Idag är det hårfärgning på gång! Jag sitter just nu och väntar på att de härliga kemikalierna ska riktigt tränga in i mina hårstrån och min hårbotten.



Jag har ytterst få gånger varit hos frisören. Om det har varit, har det varit på frisörskolan i Helsingborg, där det bara kostar 100 kr för en klippning och 200 för färgning.


Första gången jag var hos frisören, var i slutet av gymnasietiden. Jag blev nöjd med resultatet då, men nu när jag tänker tillbaka på det, var det verkligen vidrigt! Se!

Så nu tänker jag fortsätta att fixa hårtofsen själv i hemmet.


(och kom inte å säg' att det handlar om sminkmängd och såntdär, va?)





Jag har även blivit klippt utav en skolkamrat en gång, vilket resulterade i att jag såg ut som en typisk Dalkulla. Visst, jag är ihop med en dalmas, men det exotiska i min skånskhet försvann då..

Vidare har jag vid ett tillfälle klippt min lugg som Sally Bowles.
Det var jag nöjd med! Men eftersom jag har virvellugg, och måste platta min lugg varje dag, resulterade min konstnärlighet ofta i ett litet horn i pannan.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Skärp dig. Rosa är gay, visste du inte det? Inget fel på bögar, men skulle du tapetsera köksluckorna med såna eller? Nej, visst inte.

Och fonten ska vara samma som du har där det står rubrikerna på dina tidigare inlägg. Och samma storlek. Gör om och gör rätt!

Anonym sa...

Vadå?! Det e ju lila! okej, lite rosa, också men bakgrunden e lila och det rosa blir inte så rosa när det finns lila också! hm?
Du gav mig just en idé till vad man kan göra med köksluckorna!

Jamen, okej, jag letar mig fram till det rätta. Är inte riktigt nöjd heller faktiskt. Och ordet "font" vet jag inte ens vad det är, har bara hört det väldigt många gånger........