tisdag 18 december 2007

Die morgenstünd has guld i münd.

Åh, jag tycker det är så mysigt ju!
När jag har sånahär lediga ensamma morgnar som idag, brukar jag försöka gå upp nåtsånär i tid, för att brygga kaffe och sätta mig framför datorn och bara kolla in grejer. Självklart borstar jag varken tänderna, tar på mig linserna, tvättar mig eller tar på mig något annat ovanpå pjamasen förutom Roberts urtvättade jättestora munktröja. Det ska vara sunk, sunk, sunk. Annars blir de' inge'! (åh, va jag tycker om skriften, där man kan välja själv vilken dialekt man har efter humör.)
Sedan slinker jag in på Stefan Sundström's snusmörtskalender och öppnar luckorna, ofta har jag glömt att öppna flera dagar i streck.
Men åh, va jag tycker om dethär! Och jag gör det, fast jag har fyra romaner att läsa tills imorgon och en lägenhet som ser ut som en gammal pizza där man bara vält över det man inte tycker om på pizzakartongen.

Inga kommentarer: