söndag 2 december 2007

Mor i skutan.

Jag börjar bli en riktig Mor i skutan.

Det är ju som bekant första advent idag, och julen börjar närma sig med trippande tår.
Jag gick upp i ottan (halv nio) och gick, efter en frukost framför datorn, ut i Kortedalaskogen, på jakt efter mossa, kottar, kvistar och annat fint att pryda adventsljusstaken med.
Den blev såhär:

(Jag skall tillägga att denna jultrevnad även blev en djurkyrkogård. Vi kommer tända ljus för dig varje dag, Mister Spindel.)

Sedan satte jag igång med Gula Bullar-baket. De blev mycket goda, förutom en viss avsaknad av mer saffran. Till detta ljöd julmusik från min dator hela tiden. Julfriden avbröts dock en stund, för att jag insåg till min förfäran att bakplåtspappret inte fanns i hushållet, så med raska steg fick jag under jäsningen gå ner till Kortedala handel. Sedan gick allt som det skulle.


Sedan kom Länsmansjävel' hem och jag serverade varm choklad, glögg och nybakade Gula bullar. Vi tände första ljuset i advent och log ömt mot varandra, med huvudet på sned.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kom igen nu jävla körvastönk så det blir nån körv ti jul!

Anonym sa...

Jamen, jag menar det. Det fattas bara stönket. Men, hur gör man quornstönk då?

Anonym sa...

Du stöppar först snusen i skinkvecket för där tutar det värst. Sen börjar du stönka quornet utav bara helvete.