söndag 9 december 2007

Ja, hur va musiken igår då?

Kvällen igår var äckligt bra.
Robert var nervös för att se sin Fader i himmelen, och det smittade av sig på mig när han plötsligt spatserade ute bland oss vanliga döda i foajén och frälste oss åter på ett ögonblick. Jag återkommer till honom sen. Nu tar vi det kronologiskt.

Det var fint att kunna se Kjell Höglund och Johan Johansson för första gången. (I somras när de spelade på Peace and Love, hörde jag bara dem på grund av att jag ingår i den minoritet av skaran människor som inte är "normallånga". Visst gjorde jag några berömde Höglund-skutt då och då, men då såg jag bara ögonbrynen.) Men nu så! Det var fint och bra och kan rekommenderas att kika på när de dyker upp i din by!

Efter paus...

...trädde han upp på scenen med helt band, mannen, myten, legenden: Anders F Rönnblom.
Och det var så friskt, rent bra! Full känsla igenom hela konserten, så skickliga musiker på scen som spelade lortigt. Och huvudpersonen tog både mig och Robert med storm. Herr Rönnblom var snyggast på alla världens scener den kvällen, och jag kommer minnas honom så för evigt. Ni kanske undrar vad som var bäst, men det är svårt för mig att säga, allt hängde ihop och blev en så vacker mystisk helhet. Men jag tycker ni ska försöka få tag i låten "Caviar pizza" någonstans.

En så underbart fin förskotts-födelsedagspresent jag fick!

Inga kommentarer: