söndag 23 december 2007

Lutfisk-alternativ, någon?

Jag och Robert är ungefär 60 mil ifrån varandra under julen. Som vanligt. Det är inte kul att vara ifrån varandra på julen, och jag har ingen lust att kolla på julkalendern utan vår adventsljusstake och honom. Men jag tycker om den pirriga känslan i magen jag får!



Iallafall, så letar jag efter ett alternativ till Lutfisk på julafton. Det jag hittar på internet är purjolök som tillagas på nåt speciellt sätt. Det kan väl funka? Och sedan har jag funderat på sparris. Jag tycker om sparris. Och det är lika kiss-framkallande som lutfisk, så det borde fungera. Men om någon kikar in här som har några andra alternativ, måste denne säga det till mig! Ni kommer bli så glada, för jag kommer visa mig så tacksam när jag fått tipset/tipsen!

Inga kommentarer: