torsdag 15 maj 2008

Men åh!

Varför kan aldrig mina duktig-dagar bli som jag tänkt mig? Varför når jag inte mina välplanerade mål? Jag gick ju liksom upp kvart i åtta idag, helt frivilligt.
Dethär tänkte jag att jag skulle göra idag:
  • gå motionspromenad (lyckades)
  • diska (lyckades halvt)
  • komma på ett ämne till mitt försvars-/anklagelsetal som jag ska hålla på måndag och som jag har väldigt lite tid på mig att göra (misslyckades)
  • komma på om jag ska hålla ett försvarstal eller ett anklagelsetal (misslyckades)
  • sy in/sy om/sy ut några av mina gamla kläder så att de kan se fina ut (lyckades/misslyckades)
  • komma på några låtar, som inte handlar om gudsifrågasättande, alkohol, deppiga saker eller som har svordommar i sig, att spela på min morbrors födelsedagsfest på söndag. Jag ska alltså vara "Underhållare". "Underhållare". Känn på ordet, "Underhållare." Inte fy skam, men...kommer jag klara det? Tur att bror min har en mandolin och kan country. (misslyckades)

Åeh. Dessutom måste jag köpa två saker, som jag inte har nån aning om vad det ska va...

Åeh.

Inga kommentarer: