måndag 26 maj 2008

Om ni kan drömtyda, så berätta inte!

Jag har alltid svårt att somna om efter att Robert gått till gruvan på morgnarna/nätterna.
Och när jag väl lyckats somna, drömmer jag obehagliga drömmar. Obehagliga på riktigt.

I morse drömde jag att Rumänien släppte en bomb över Göteborg.
Innan dess hade dem släppt en bomb över Malmö.
Men det sjuka va, att på samma gång som nån sorts inre panik utbröt hos mig, var det så vackert.
Först när bomben släpptes, till exempel. Det var sommarkväll och vi (jag, Robert och några till) satt ute. Plötsligt kommer det ett flygplan med en flagga baktill med den rumänska flaggan (inte för att jag vet hur den ser ut, men det va den). Så släpps bomben, några kvarter bortifrån oss, och allt blir lila. Vackert lila. Rök.
Och ingen börjar skrika eller fly. Alla bara sitter kvar ett tag och tittar. Som om det var tänkt så.
Sen börjar alla gå långsamt mot det ställe där bomben släppts. Och typ där vaknar jag, men tror fortfarande att det har släppts en bomb i Göteborg. Sjukt dåligt har jag mått nu på morgonen...

Inga kommentarer: