onsdag 21 maj 2008

Skolan tvingar mig till våldtäkter.

Har just skrivit klart uppgiften jag ska lämna in om två timmar.
Gick ut på att göra om en Kristina Lugn-dikt till nyhetsnotis. Förlåt, Krissie Cool.


Först svalde jag tvåtusen vesparax

Först svalde jag tvåtusen vesparax
sen skar jag av halspulsådern
sen satte jag eld på håret
sen kastade jag mej huvudstupa
från mitt fönster på åttonde våningen
sen vaknade jag hemma i blommiga
sängkammaren och Kurt
satt vid min sida
och log fåraktigt
och berättade för mej
att allt kommer att kännas mycket bättre
när det blir sommar
och vi får riktigt rå om varann
i Las Palmas

___________________________________


Kvinna hoppade från åttonde våningen - överlevde

En medelålders kvinna hoppade vid tretiden på eftermiddagen, huvudstupa från sitt fönster på åttonde våningen på Mossängsgatan i Göteborg. Ett vittne såg händelsen och tog hand om henne, och kvinnan överlevde mirakulöst.

Det var när vittnet, Kurt, satt på sin balkong och rökte en cigarett som han plötsligt såg ett brinnande stort föremål slängas ut från sin väninnas balkong ett hus längre bort. Han sprang då ut för att se vad som hade skett.
- Det var inget föremål som slängts ut, det var min väninna, berättar Kurt.
Kvinnan hade alltså självmant hoppat huvudstupa från balkongen, satt eld på sitt hår och skurit av sig halspulsådern.
Kurt larmade polis och ambulans, och kvinnan kunde föras till sjukhus inom några få minuter och överlevde mirakulöst. Läkaren fann spår av mycket stora mängder Vesparax, ett ångestdämpande läkemedel, i hennes kropp och polisen har uteslutit att det skulle handla om något annat än självmordförsök.
Kurt tillbringar all tid vid sidan av sin väninna på sjukhuset. På frågan om han sett några tecken på självmordstankar hos sin väninna, svarar han:
- Vi försöker tänka framåt nu, inte bakåt. Vi ska åka till Las Palmas till sommaren.

Inga kommentarer: