fredag 23 november 2007

Förmiddag-middag 23/11 2007.

Idag vaknade jag med huvudvärk. Jag ville inte gå med på det, så jag tog mig upp och åt frukost och bryggde starkt kaffe. Därefter kändes det lite bättre. Men jag kände fortfarande att huvudvärken kunde få makt över min dag.
Så jag drog på mig varma kläder och hängde kameran över axeln och begav mig ut på en långpromenad, håll i hatten!
Jag gick genom villaområden och skogar. Det var väldigt mysigt och jag märkte att jag mer och mer fick kontroll över dagen, att jag gick en seger till mötes. Huvudvärken blev inte längre så betydande.
Jag ville ta foton, och jag sökte och sökte. Men det fanns inte så mycket kul och fint och intressant idag.
Jag gick förbi en "klippvägg", där det hade hängt långa istappar för någon vecka sedan. Jag tyckte det var kallt och hoppades på att de hängde kvar där. Men icke. Men jag tog ett foto iallafall, och satte mig sen och fixade resten själv framför datorn, så det blev samma upplevelse ändå:


Vidare när jag kom hem, ropade Tryggve i sin bur att hans tillvaro tycktes honom alldeles för lortig. Det kunde jag hålla med om och städade hans lya duktigt. Men jag kom att tänka på att jag själv aldrig vill lägga mig oduschad i en nybäddad säng, då förstörs allt liksom, så varför skulle Tryggve hoppa in oduschad i sin boning? Jag duschade honom, i samma schampo som min Robert använder, så nu luktar han pojkvän.


Och nu vill jag att Robert ska komma hem från jobbet. Jag längtar efter honom.

Inga kommentarer: