tisdag 6 november 2007

Ojojoj.

Nä, nu måste jag få det ur mig!
För några minuter sedan satte jag mig vid datorn och efter att ha kollat alla nya händelser på Facebook och läst de nya inläggen på Roberts blogg, klickade jag med darrig hand på länken "Sparbanken Finn" under mina Favoriter. Skulle kolla hur det stod till i sparbössan.
På inloggningssidan, där finns det ett kollage i högerkanten med fyra bilder på lyckliga människor som tycker det är så praktiskt att kunna uträtta sina bankärenden på internet. Mycket ofta har jag där sett en bild på en vuxen man (58-60-65 år?) som har en del likheter med Magnus Härenstam. Jag har ofta trott att det ÄR Magnus Härenstam, i något friskare tappning.
Varför har jag börjat se fysiska likheter hos personer? Jag tror minsann det beror på den där "Lika som bär"-vågen som uppenbarade sig i början av Roberts bloggskrivande.
Nuförtiden kan jag sitta på spårvagnen och tycka att en helt oskyldig, säkert jättefin person som jag inte känner är lik Bert Karlsson, och att Mikael Persbrandt är lik Jan-Olof Andersson, en vissångare och lärare som jag hade på Visskolan på Nordiska. Och jag tycker det är så kul varenda gång jag ser likheterna!

Men kom igen, visst har jag rätt?

Inga kommentarer: