söndag 11 november 2007

Natt

Med 1 ½ välförtjänta hamburgare i magen skriver jag nu söndagens första inlägg.
Ni vet väl att jag ska ha 100 besökare innan söndagens slut, så tipsa era vänner och idioter! Men om jag inte lyckas då? Då måste det bli straff! Och ni får bestämma vad! Jag vet inte varför men ni får det bara! Så skriv en kommentar med exempel på straff! Om det finns många alternativ, kommer jag lägga förslagen i en hatt på traditionellt vis och dra "rätt" straff.

Jag och Robert tog oss in till stan ikväll. Det var mys. Jag tycker om att åka till stan vid den här tiden på året, när mörkret fallit. De har satt upp ljusjirlanger (jag hoppas det stavas så, det såg så fint ut) och neonskyltarna lyser så fint.
Jag slutade skolan klockan 17 i torsdags. Det var mörkaste mörkt ute när jag begav mig nerför backen till Korsvägen, för att ta spårvagnen hem. Åh, det va så varmt och mysigt! Lyktorna från en massa bilar med mänskor i som var på väg hem från jobbet köade i stan och Liseberg var upplyst och gatlyktorna glänste. Jag hade gått och tänkt att jag måste ta och kosta på mig en riktigt varm ylletröja snart, men nu blev jag så varm! Och när jag åkte i vagnen så satt jag och kollade på alla neonskyltar och lampor. Det var mys.

Iallafall! Något som jag tänkte på idag, när jag låg och läste i min 3-kilos kursbok!
När jag får en tulting i min mage, så ska den kallas för "Ingolf", en av mina barndomshjältar. Jag kom att tänka på honom idag. Jag hade en Pixibok med honom, där han skulle måla hela världen, eller nåt. Och jag älskade den! Åh. Ingolf. Säg det tre gånger i följd, med ett andetag emellan. Ingolf... Ingolf... Ingolf.
Sökte febrilt på google och Wikipedia efter information eller någon bild åtminstone på honom, men fann bara denhär. Men den är fin nog, och får avsluta min "dag".

Godnatt, söta folk.

Inga kommentarer: