måndag 5 november 2007

Men det blev ju så bra till slut!

Idag knallade jag upp ur madressen när det fortfarande var mörkt. Klockan 6:17. Jag minns inte sist jag var upp så tidigt på sulorna, faktiskt. Kanske gymnasiet eller nåt.
Sov dåligt inatt för att idag skulle jag ha mitt livs första salstenta. Rabblade 50 termer igår, och kände att jag hade en och annan lucka ibland, heh.. (jag var lost lost lost!!!)
Klockan 7:50 befann jag mig i Handelshögskolans Aula i Göteborg. Där fanns en handelslärarinna som tyckte om att vara sur och allmänt militärisk, samt fann ett nöje i att skälla ut förvirrade unga litteraturhistorie-läsande människor som aldrig hade varit på Handelshögskolans labyrintbyggnad i Göteborg, för att de kom in i salen två minuter i tentaskrivningens början.

Nåväl. Jag blev återigen överraskad av min succé på tentaskrivningar. Inte en fråga lämnades oklar och jag dansade ut på Vasagatan kl 9:11, gjorde en piruett och försvann in på närmsta källarcafé och beställde en kaffe Latte.


1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis min kära loppa! :P