onsdag 2 januari 2008

God fortsättning, må jag önska er!

Nyårsafton var rofylld och jättemysig att få fira med Robert.
En av de större upplevelserna under mitt liv av lugn träffade mig under ett samtal mellan oss båda, som gjorde att alla de tunga stenarna som stött mot olika delar i min kropp och hjärna, bara plötsligt försvann. Och jag kände mitt hjärta dunka så tydligt och mysigt. Och vips hade ett av mina nyårslöften gått i uppfyllelse, några minuter in på det nya året. Grubblet var över!

Mina andra nyårslöften är att göra Tryggves oroliga mage frisk igen. Han ska få tillbaka sin runda mage med hjälp av lyxblandning, massa hö och grönsaker.
Ett annat löfte är att jag ska börja måla...tavlor. Jag fick två dukar i julklapp och ett stafli av
Robert. Så vad väntar jag på? Ett motiv.

Roberts nyårslöfte är att sluta röka. När jag fick höra det blev jag så glad!
Sista cigaretten tog han på vår balkong när vi kom hem på nyårsnatten, det dokumenterades väl.
Istället för att röka springer han nu runt i vår lägenhet och lagar en massa saker och skruvar i hyllor på väggarna, går upp halv elva istället för halv ett som jag och börjar dammsuga...ah, ni förstår. Min pojkvän har abstinensbesvär.


Dethär året börjar så fint. Jag älskar det. Jag är så lugn. Så mys-lugn. Puss!

Inga kommentarer: