söndag 13 januari 2008

Njutning.

Igår skulle jag börja skriva min sista hemtenta. Det gick inte alls.
Jag ska lämna in den på fredag. Nio sidor. Bläh.

Så jag satte mig på kvällen och spelade James Bond-TVspel. Sen kom jag på att jag skulle bada bubbelbad, det har jag hört att människor gör när de vill unna sig något och behöver slappna av och sluta tänka.
Så jag spolade vatten i badkaret och hällde i bubbel.
Jag klev i.
...jaha? Vad skulle jag nu göra? Jo! Man ska luta huvudet bakåt och sluta ögonen, har jag sett! Gjorde det.... ....jaha, visst, det var varmt och skönt och jag började känna mig som gummi.
Men, min lilla tragiska person blev rastlös istället och började leka med skummet och plaska lite i vattnet, började känna längtan efter en badanka.
Hur länge brukar man sitta i gröten? ...jag satt iallafall i 7 minuter.

Inga kommentarer: