torsdag 17 januari 2008

godmorgon (skamset)

Matilda har gjort det igen!
Jag bestämde, jag verkligen b-e-s-t-ä-m-d-e mig för att gå upp när klockan ringde idag (halv tio). Istället låg jag och snoooooozade (jamen, jag vet inte hur många o'n det e i det ordet!) till...tjugo över 11. Jag stoppade mobilen vid mitt bröst, som en liten katt och så fort den började spinna så stängde jag av, och snoooooooozade igen.
Det som inte fick mig att komma upp, främst, var att jag började drömma en dröm, där Robert blev misshandlad (inte så farligt, men ändå...), och de där elaka killarna bara fanns där hela tiden, visste ju inte när de skulle slå till igen! Usch. Det var faktiskt hemskt. Men jag räddade honom ett par gånger genom att vara sådär bedjande och gnällig, e alltid bra.
Men iallafall kom jag på att det nog var bättre att gå upp nu, så slutade ju drömmen. Robert låg ju faktiskt bredvid mig och snusa för fullt, utan svullna ögon och kinder. Så nu är jag uppe, äter apelsin och ska sätta igång med tentan igen, det blir heldagsskrivning idag. Bläh.

För övrigt är det fest, 700 besökare nu! Och ni ska gratulera både mig och er själva! Så sätt igång!
Tjipp!

Inga kommentarer: