torsdag 3 januari 2008

Nu blir det Brutta av mig!

Idag har Matilda banan varit i stan, eller inomhusstan, Nordstan och handlat julklappar till sig själv för julklappspengar.

Det var kul, men en tung trötthet kom över mig på spårvagnen hem efter ett besök i detta läskiga hus där det mesta finns ganska nära till hands.
Här är mina köp!


Förtydligande: (eftersom det har blivit nåt skit med att foton som man laddar upp här blir suddiga! Grr.)

  • två par svarta jeans från Bik Bok (den enda affär där mina urkvinnliga former får plats i jeansen) 398:- för båda. (mycket kläder för lite pengar - that's the Matilda-samba!)
  • ett par mörkgråa benvärmare från H&M för 39:50:- (detta är ett mycket praktiska plagg. Ha många av dem. Man kan göra byxor som man inte är nöjd med, snygga med dem. Man kan använda dem för att skyla taniga vader. Man kan, förutom att värma benen med dem, värma snoppen eller armarna med dem. De är älskvärda och mycket användbara!)
  • en protecting waterproof Isadora-mascara för 99:- från Åhléns (ett måste för den blödiga och lättrörda).
  • tre stycken doftljus i dofterna Vine yard, Black cherry och Ocean från Lagerhaus för 12:- sammanlagt.
  • ett oranget storljus från Lagerhaus för 39:- (jevvla pris, men det blir så fint i sovrummet!)

Men åååh, va jag blir sur och arg på många av mina kära generationskamrater. Vissa har inte vett att flytta sig när de ser att man...ska fram, utan står och gapar och tittar sådär zombi-likt på 'en istället. Och detta eeeeeeviga skitsnack bakom ryggen som bara inte kaaan undgå mig! Gaaah!

Inga kommentarer: