onsdag 16 januari 2008

Hockeyfrilla!

Vissa dagar får jag mina små ryck. Det brukar vara när jag känner mig pressad men inte gör något åt det, som i tentamenstider. Då brukar jag fokusera på mitt utseende, som att göra grundliga inspektioner och operationer av mitt ansikte, lägga ner extra mycket tid på ögonbryns-noppande och bli allmänt less på mitt utseende. Ja, som att jag vill förändra något.
Denna gången, för två dagar sedan, föll uppmärksamheten på mitt hår, på knoppen. Det började bli långt, något som jag önskat, men det började också bli tungt och såg allmänt...trist ut.

Så då jävlar åkte saxen fram! Jag brukar sitta och beundra en del tjejers frisyrer, när de har klippt håret i tappar (heter det så, ho-ho, frisyrexperter därute?), håret ser då väldigt luftigt, lätt och tjockt ut (ja, det är sant). Sånt hår vill jag ha.

Så jag tog en lock där, en lock där, en test där och en test där och klippte i olika längder. Vänstra sidan blev jag nöjd med, och då var det svårt att få högran lika bra. Sen skulle jag ju klippa därbak, det var plusmega-svårt.

Och idag ser jag på mitt hår...det ser typ ut som en hockeyfrilla. En av de hemskaste frisyrer som finns. Vad ska jag ta mig till!!!? Oooo, snälla frisör därute i världen, bred dina vingar över mig och ordna upp mitt hår!

Iallafall! Jag sökte på lite hockeyfrillor på internet, för att se vad det var för samhällsgrupp jag nu är medlem i, och kom till en fantastisk sida. Där står allt vi vill veta om Hockeyfrillan. http://hem.spray.se/mikael36/hockeyfrossa/index.htm)
Men vilken är bäst? Berätta för mig!

Det kunde varit jag.....

Inga kommentarer: