onsdag 16 januari 2008

I väntan på....

Nu när jag tittade på min bakgrundsfärg på bloggen, såg den så dystert röd ut. Rött ska vara varmt och få 'en att må bra. Fast det kanske är en tolkningsfråga.

Åh. Jag inser att jag ligger under tidspress. Jag har skrivit två och en halv sida (av minst tre) på första frågan på min tenta. Frågan lyder: "På vilket sätt gestaltas människans utsatthet i de i kursen lästa dramerna?" Jag har läst dramer som fan nu, hann inte med allt innan. Och det e så hemskt att läsa i replikform, när jag är så rastlös och behöver flura runt på scenen, och inte vara Roll: Matilda. Det spritter i ben och händer när jag läser scenanvisningarna. Första frågan har tagit lång tid att jobba med, kanske för att jag tycker det är så kul.

Så...är det någon teatergrupp här i Göteborg som behöver mig? Jag är villig, kort och lagom bra.

Inga kommentarer: